מטה המאבק של פורום המכללות הטכנולוגיות 3.14

About מטה המאבק של פורום המכללות הטכנולוגיות

מטה המאבק של פורום המכללות הטכנולוגיות מטה המאבק של פורום המכללות הטכנולוגיות is a well known place listed as Non-profit Organization in -NA- ,

Contact Details & Working Hours

Details

שנת הקמה: 2009

יו"ר הפורום: ד"ר יוכבד פנחסי אדיב ( מנהלת המכללה הטכנולוגית "הנדסאים באריאל"

מרכז הפורום: יעקב דור (משנה למנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע)

חברי הפורום :
יפעת כצנלסון- מנהלת הנדסאים באריאל
דב תמיר- מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע
יונית כהן - מנהלת הנדסאים במכללת אשקלון
תמיר גרינברג- מנהל שנקר הנדסאים בתל אביב
דוד לובלצ'ק- מנכ"ל הקריה להנדסה וטכנולוגיה
רוני דיוה - מנכ"ל רשת המכללה למנהל ( 5 מכללות טכנולוגיות)
ד"ר שמריהו רוזנר - סמנכ"ל רשת אורט (7 מכללות טכנולוגיות )
תמי צוקרמן - מנכ"ל המכללה הטכנולוגית רופין
רומן קרופקו - מנהל ביה"ס הארצי להנדסאים קרית הטכניון חיפה
תרצה ריבק - מנכ"ל המכללה הטכנולוגית נצרת עילית
מוחמד באדרנה - מנהל תחום הנדסאים במכללת סכנין
ד"ר דליה פדילה - מנהלת המכללה הטכנולוגית אל קסמי
עידו חגאי - מנכ"ל המכללה הטכנולוגית כנרת
מאיר ביטון - מנכ"ל המכללה הטכנולוגית תל חי

פורום המכללות הטכנולוגיות מייצג 25 מכללות טכנולוגיות בהן לומדים כ- 26,000 סטודנטיות וסטודנטים המפוקחים ומתוקצבים על-ידי המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט) שבמשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. חלק מהמכללות הטכנולוגיות סמוכות אקדמיה, חלקן עצמאיות וחלקן מכללות המנוהלות על ידי רשתות חינוך בפריסה ארצית. בין מגמות הלימוד: אדריכלות ועיצוב פנים, אדריכלות נוף, הנדסה אזרחית, הנדסה רפואית, הנדסת חשמל, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת ביו-טכנולוגיה, הנדסה כימית (מעבדתית תעשייתית, גרעין, כימיה תרופתית), הנדסת מכשור ובקרה, הנדסת מכונות (מגמות משנה: מכטרוניקה, , מערכות אנרגיה וגז טבעי, רכב, תכנון וייצור ממוחשב, צמ"ה), הנדסת קול, הנדסת קירור ומיזוג אויר, הנדסת תוכנה (כולל התמחות סייבר), הנדסה תעשייה וניהול, טכנולוגית מים, עיצוב מדיה, עיצוב תעשייתי, צילום ומדיה דיגיטאלית, קולנוע וטלוויזיה.

הפורום שם לעצמו למטרה לקדם את ערך החינוך וההשכלה הטכנולוגית בישראל בכל המישורים: הפדגוגי, המנהלתי והתקציבי. המכללות אחראיות בפועל על רכישת השכלה טכנולוגית גבוהה והכשרת הנדסאים לתעשייה. המכללות פרוסות מצפון עד דרום, ובמיוחד ביישובי הפריפריה. בכך המכללות יוצרות מוביליות חברתיות לצד קידום תעסוקה בפריפריה. כן המכללות מסייעות להנגיש השכלה לחרדים, ערבים, בדואים, תושבי פריפריה ושכבות מצוקה, להם ההשכלה הטכנולוגית מהווה לעיתים את מוצא ההשכלה היחיד.


מטרת הפורום, לקדם את מעמדה של ההשכלה הטכנולוגית בישראל למעמד ההשכלה האקדמית תוך קידום השוואת המשאבים לזו הקיימת בתארים האקדמיים. היות ושיטת התקצוב והתקציב בפועל לא עודכנו זה מספר עשורים, הם אינם מגלמים את העלויות האמיתיות של הכשרת הנדסאים באופן התואם את דרישות העבודה של השוק המודרני. למכללות הטכנולוגיות יש חשיבות להגדלת פריון העבודה במשק ולצמיחתו. קרוב ל- 90% מבוגרי המכללות מועסקים בהצלחה במקצועות משמעותיים במשק, מתוכם אחוז משמעותי בהשמה במקצועות הטכנולוגיים .

פורום המכללות הטכנולוגיות פועל בשנים האחרונות לקידום והצלת ההשכלה הטכנולוגית מתוך ההבנה בחשיבותן של המכללות לקידום התעשייה ושגשוג המשק הישראלי. במסגרת הפעילות הפורום נאבק לשימור וחיזוק מערכת הכשרת ההנדסאים שמהווה כיום את המעוז האחרון של ההשכלה הטכנולוגית, זאת לאור מדיניות דה פקטו של ממשלות ישראל בשני העשורים האחרונים אשר שחקה את מעמד ההשכלה הטכנולוגית ואת מה"ט כגורם המתווה מדיניות, מתקצב ומפקח. בפועל התרחשה סגירה מסיבית של החינוך המקצועי בתיכונים החל משנות ה- 90, המשיך עם הרס תכניות להכשרות מובטלים בחוק ההסדרים ב-2003 והמשיך בשינויים משמעותיים שעברו על משרד העבודה שעבר מאז גלגולים שונים כמשרד התמ"ס, משרד התמ"ת, משרד הכלכלה וכיום במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. מעמד ההשכלה הטכנולוגית ומה"ט כגורם המתווה מדיניות, מתקצב ומפקח נשחק עד דק. ב-2013 החלה לעבוד שיטה של תפוקות שבוצעה ללא רפורמה הנדרשת בענף.
עבודה מקצועית שבוצעה על ידי מר שמואל סלבין, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר וחבר הות"ת, בדקה את פערי התקצוב הקיימים במערכת ההשכלה הטכנולוגית ביחס למערכת ההשכלה הגבוהה. סלבין ציין "שבניתוח הכלכלי של תחום ההשכלה הטכנולוגית בישראל ניתן להבחין בבירור שהתקציב מחולק למכללות על פי שיטה ארכאית שלא עודכנה במשך עשרות בשנים, ועל פי תמחיר שאינו מגלם את העלויות האמתיות של העמדת הנדסאי מוכשר בהתאם לדרישות שוק העבודה. כתוצאה מכך המכללות הטכנולוגיות בישראל קורסות כלכלית."